Wednesday, November 21, 2012

Nasihat kubur


hai sahabat sekalian....
apa kaba?
harap sihat lah ye..
ari ni kita nak cerita tentang apa ya?
ha....
mari...



Nasihat kubur pada kita...



1). Aku adalah TEMPAT PALING GELAP di antara yg gelap, maka terangilah aku dengan TAHAJUD


2). Aku adalah tempat yang PALING SEMPIT, maka luaskanlah aku dengan ber SILATURAHIM. 



3). Aku adalah tempat yang
PALING SEPI
maka ramaikanlah aku dengan perbanyak baca
AL-QUR'AN.



4). Aku adalah
TEMPAT BERKUMPUL BINATANG-BINATANG YANG MENJIJIKKAN
maka racunilah ia dengan
Amal SEDEKAH
,



5). Aku yang
MENYEPITMU HINGGA HANCUR
bilamana tidak Solat, bebaskan sempitan itu dengan
SOLAT 



6). Aku adalah 
TEMPAT MERENDAMMU DENGAN CECAIR YANG AMAT MEMEDIHKAN
, bebaskan rendaman itu dgn
PUASA..



7). Aku adalah 
TEMPAT MUNKAR NAKIR BERTANYA,
maka Persiapkanlah jawapanmu dengan Perbanyak mengucapkan Kalimah
"LAILAHAILALLAH"





DAN








BACALAH AL-QURAN...






 saat kamu membawa Al-Qur'an, setan biasa2 saja.


Saat kamu membukanya, syaitan mulai curiga.


Saat kamu membacanya, ia gelisah.


Saat kamu mmahaminya, ia kejang2.


Saat kamu mengamalkan Al-Qur'an dlm kehidupan shari-hari, ia stroke.





ok.....

semoga menjadi panduan tuk kita bersama ye...








No comments:

Post a Comment